woensdag 19 augustus 2015

Tropenjaren

In december 2011 gingen we met ons toen 1 jarige zoontje twee weken naar Curacao. Een heerlijke, relaxte vakantie waarin we compleet bijtankten en genoten van ons kleine mannetje die nog net niet liep.
Toen we dat vertelden aan mijn mega coole oom en tante (die op een woonboot wonen in Amsterdam....inderdaad, ook al zo cool) zei mijn tante: "Uhu, relaxt hoor, met kind(eren) op vakantie, man dat zijn tropenjaren, niks relaxts an!!!".
Zelf hebben ze ook 2 kinderen, 20-ers inmiddels, dus ze weten waar ze het over hebben. Maar toen, bijna 4 jaar geleden en één kind minder, snapte ik niet hoe ze dát nou kon zeggen, want we hadden écht een super relaxte vakantie gehad!

Ik kan je vertellen....de tropenjaren zijn aangebroken en breken me ook bijna af. Natúúrlijk zijn we ontzettend gelukkig met onze bloedjes. En natúúrlijk zouden we ze nooit meer willen missen. Maar soms.....soms is het toch ook wel heel fijn om even (een paar dagen) niet te hoeven moederen.

Als kind was en is het heerlijk om zo'n lange zomervakantie te hebben, maar als moeder vind ik zo'n zomervakantie best...euhm....lang!

Dus nam ik afgelopen weekend even wat me-time en ging naar mijn ouders, in m'n uppie, lekker ontzettend uitslapen en doen waar ik zin in had, wanneer ik daar zin in had en zolang als ik daar zin in had. Wat neer kwam op: niet zoveel. Behalve 2x lekker in m'n eentje over het strand van Noordwijk slenteren en muziek luisteren.....

En "thuis" wijntjes drinken en kletsen met m'n moedertje, "bemoederd" wórden en ehhh...had ik uitslapen al genoemd?
En daar ben ik me toch een partij van opgeknapt! Heerlijk!

Rest mij nog één vraag: Lieve coole tante E., wanneer zijn dit soort tropenjaren ongeveer voorbij?

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Ik heb drie -best pittige- kinderen. Het betert wel wat als ze ouder worden (maar dan heb je weer andere zorgen), maar ik zal toch ook blij zijn als de lange vakantie voorbij is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen dat het herkenbaar is! Hier zijn de scholen vorige week weer begonnen. Ik heb me na mijn relax weekendje goed herpakt en geniet nu van het nieuwe ritme met weer een beetje meer ruimte voor mezelf.

      Verwijderen
  2. Uitslapen.... héérlijk!
    En dan hebben wij het luxe, met een kind wat de 7 herkent en die ook daadwerkelijk in zijn kamertje blijft tot ie de 7 ziet. Volgens mij wordt het beter als ze naar school gaan en bij vriendjes gaan spelen en zo (vanaf een jaar of 5?).

    BeantwoordenVerwijderen