woensdag 28 mei 2014

Moestuin Maandag (7)

Afgelopen weekend maaide manlief het gras weer en heeft hij de ligusterhaag onder handen genomen. Wat ziet het er dan meteen weer netjes uit!

Tijdens een ronde in de fruitboomgaard was er goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat de pruimenboom bomvol pruimen zit en de pruimen groeien goed.


De kersenboom zit niet zo vol, maar hey...wie het kleine niet eert...



Het slechte nieuws is dat de perenboom ook vol met vruchten zit, alleen zijn de vruchten allemaal zwart aan het verkleuren en als je ze aanraakt vallen ze eraf.
Geen peren dus dit jaar. Ik moet nog even googlen of ik er wat over kan vinden, maar misschien heeft één van mijn lezers een idee wat de oorzaak is? En tips hoe te behandelen?


Ik zie bij anderen al foto's van bloeiende of vruchtdragende peultjes voorbij komen. Zo ver zijn we hier nog niet, maar in de moestuin groeit alles goed.
Nog even een kleurtje pakken en dan kan het snoepen beginnen.

De snack komkommers krijgen genoeg te drinken, nu het weer zo regent.
Ik heb nog wat tomatenplantjes vanuit de kas in de volle grond gezet.
En in deze bak ook wat nieuwe sla en radijsjes gezaaid.

Volgens mij heb ik ergens een foutje gemaakt. Want het lijkt wel alsof er een prei bij de knoflook staat!

De salie die al in mijn kruidenhoek stond heeft het begeven.
Gelukkig had ik er al een nieuwe ingezet. Kunnen we toch gewoon die overheerlijke, supersimpele pasta met salie en knoflook blijven maken.

De bieslook viel om, zo zwaar was hij geworden met alle bloemen. Dus de bieslook is gekortwiekt, zoonlief vond de bloemen erg mooi, die moesten in een bierglas vaasje op de kast.


Tenslotte nog de rododendron.
Ik vind dat zo'n mooie struik wanneer hij in bloei is.
 
Deze stond er al toen wij de boerderij kochten. Ik kocht er nog 6 bij, en zag beelden voor me van zo'n mooie volle bossage van bloeiende rododendrons in allerlei kleuren, maar ik mag nog even lekker verder dromen, want de nieuwe zijn allemaal weer doodgegaan.

Oh en we hadden afgelopen weekend ook allemaal aanwaaiende mensen, maar daardoor weten we nu wel wat ons uitzicht word wanneer we hier zitten te bbq-en van de zomer. "Die groene sprietjes? Maïs!"
Weer een zomer uit de categorie: "da-hag uitzicht".
 Tja, je woont landelijk of niet hè?!

1 opmerking: