donderdag 2 juni 2016

I love fruit, he loves juice

Eerder schreef ik hier al over ontbijten en de mueslirepen die ik maak voor mijn niet-ontbijtende man. Inmiddels heb ik nog meer werk van die man....
Hij blieft namelijk geen fruit. Want fruit moet je schillen/snijden/pellen en dat is gedoe. Dat je het ook moet kauwen vergeten we voor het gemak ;-)
Dus zweert hij bij vitamine pillen....
Ik ben gek op fruit en moet letterlijk kotsen van vitamine pillen, mijn maag trekt dat niet of zoiets. (Dat was trouwens ook niet handig met het slikken van extra foliumzuur tijdens de zwangerschap, maar dat is weer een ander verhaal.)

De appelsap die ik vorige nazomer maakte viel erg in de smaak.
Hierdoor ontstond een plannetje. En nu maak ik sinds een paar maanden bijna iedere week een voorraad verse groente/fruitsapjes met de juicer. Dochterlief vind het super leuk om samen in de keuken te staan, dus het is ook nog eens een gezellige activiteit om samen te doen.

Kijk nou hoe vrolijk deze vitamientjes eruit zien!
Weer die leuke flesjes van Plasticflessen.nl

In het begin waren het de meest voor de hand liggende sapjes die we maakten, met vooral appel, peer, kiwi, mandarijn of sinaasappel.
Inmiddels heb ik ook wat andere dingen geprobeerd, want Google is my friend!
Favoriet zijn:
- spinazie-avocado-ananas
- mango-limoen-kokos
- mango-wortel-appel-peer
- rode bietjes-appel

Ik kan niet wachten tot we sapjes kunnen gaan maken met alles wat er in de moestuin en fruitboomgaard groeit! Als het de afstand naar de keuken overleefd, want de kinderen en ik snoepen graag fruit vers van de boom of struik, zonder gedoe ;-)

Maken jullie wel eens groente-fruitsapjes? En zo ja, wat is jouw favoriet?

 

2 opmerkingen:

  1. Sinaasappelsap, peer en verse gember! Heerlijk!
    Ik gebruik trouwens geen plastic flessen daar houd ik niet van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist handig die plastic flessen! Niet zo zwaar, makkelijk nogmaals te gebruiken en het lekt niet zo snel. Ideaal voor een sapje 'on the go'.

    Sluikreclame? 😀

    BeantwoordenVerwijderen