dinsdag 19 maart 2013

Het leven op een wietplantage ;-)

Zoals ik vertelde in mijn bericht McDonalds voor paarden woonden wij afgelopen zomer op een wietplantage. Ook boeren passen namelijk wisselteelt toe op hun akkers. De afgelopen jaren hebben we uitzicht gehad op velden met aardappels, voederbieten en, het mooiste uitzicht, graan. We hadden het er al eens over gehad, stel dat er maïs op komt....da-hag uitzicht! Maar goed, je woont in het boerenland of niet.

Afgelopen zomer.
Ik ging ons opkomende gras bewonderen, trotse amateur boerin die ik ben.
En toen zag ik gras en grass:


Bleek het land om ons heen ingezaaid met hennep! Bij navraag bleek dat dat gemiddeld zo'n 3-4 meter hoog word. Da-haaag uitzicht!


Hier in de buurt zitten 2 "hennepvezel verwerkende bedrijven".
Hennep wordt gebruikt voor:
  • Strooisel; bodembedekking voor dierenhokken
  • Vezels; ter afdichting van verbindingen zoals waterleidingen (vroeger)
  • Touw; in landbouw en scheepsbouw
  • Papier; zoals vloeitjes voor shag
  • Textiel; kleding zoals broeken, jassen, truien en sokken
  • Canvas; voor zeilen uit de scheepvaart en tenten.
BRON: Wikipedia




Geen opmerkingen:

Een reactie posten